Trend w Designie Nowoczesnej Kuchni - Urządzamy Dom i Mieszkanie - 2017/2018

 Trend w Designie Nowoczesnej Kuchni - naturalne drewno w otoczeniu pasteli.

 
AMSTERDAM – nowoczesny i uniwersalny front drewniany z charakterystycznym szerokim ramiakiem. Płaska płycina i bardzo szeroki ramiak pozwalają na ukazanie piękna delikatnego rysunku naturalnego usłojenia jesionu lub dębu pod mgiełką pastelowej emalii.  
MANHATTAN – płytowy front drewniany, stanowiący kwintesencję nowoczesności zarówno pod względem technologicznym, jak i wzorniczym.
Dostępne w ofercie forniry z dębu rustykalnego i sękatego tworzą unikalny i ciekawy wzorniczo produkt, szczególnie w połączeniu z płytowymi frontami emaliowanymi.
DUBLIN – front stanowiący swoiste połączenie klasyki i nowoczesności.
Zastosowanie delikatnego profilu frezowania na ramiaku połączone z prostą konstrukcją pozwala na wykorzystanie modelu w projektach kuchni klasycznych, jak i nowoczesnych.
Uzupełniające zabudowę kuchenną takie dodatki jak pilaster PL-Y i kolumna KN-F pozwalają na stworzenie kuchni w doskonałym stylu angielskim,
zachowującym jednocześnie świeżość i nowoczesny charakter pomieszczenia.
                   

BIZNES meble.pl - kwiecień 2015

Z Apetytem Na Wzrost Rośnie Apetyt Na Ryzyko

Z Andrzejem Niewińskim, prezesem Zarządu firmy Drewpol, rozmawia Anna Szypulska.

Jest Pan człowiekiem, któremu Drewpol zawdzięcza przetrwanie kryzysu w latach 2010/2011. Co zadecydowało o tym, że udało się Panu wyprowadzić firmę na prostą?

Sądzę, że miałem dużo szczęścia, ale nie brakowało mi także wytrwałości w dążeniu do celu. Według mnie nie był to jednak prawdziwy kryzys. W pierwszej dekadzie XXI w. firma, jak to się mówi – nie odrobiła lekcji i popełniła błędy, konsekwencją których był kryzys w  przedsiębiorstwie, który trwał mniej więcej od stycznia 2010 r. do końca lutego 2011 r. To był, niestety, kryzys na życzenie organizacji, która w tamtym czasie zapomniała, że ten kto nie rozwija produktu, nie wprowadza innowacyjnych modeli, kto – krótko mówiąc – przestaje się rozwijać, ten się niestety cofa. Prawda jest taka, że konkurencja nigdy nie czeka, tylko tego kogoś po cichu wyprzedza.

Pan zjawił się w firmie kilka lat wcześniej.

Tak, pojawiłem się wcześniej, wszedłem w sam środek kryzysu. Ówcześni właściciele firmy widzieli już niepokojące objawy. Akurat wtedy się zjawiłem, zostałem i po prostu w toku kryzysu przebudowałem pewne rzeczy.

Co konkretnie trzeba było zmienić?

Model biznesowy był podobny do tego, który mamy teraz. W obliczu kryzysu, firma musiała położyć nacisk na wymianę oferty produktowej. Trzeba ją było unowocześnić, bo ten kto stoi w miejscu, momentalnie stacza się w przepaść. Przygotowaliśmy więc bardzo dużo nowych modeli, stworzyliśmy nowy katalog, wymieniliśmy w firmie osoby, które odpowiadały za sprawy handlowe, za wzornictwo. To zadziałało. W pewnym momencie wszyscy jeszcze żyli chyba kryzysem, zastanawiali się, co będzie za miesiąc, a zamówienia zaczęły lawinowo spływać. Okazało się, że trafna oferta produktowa i w miarę poprawny stopień obsługi klienta mogą przynieść bardzo dobre efekty.

Wtedy jeszcze byliście Państwo bard mocno nastawieni na produkcję frontów meblowych, teraz ta oferta jest o wiele bardziej zróżnicowana.

To jest naturalny etap w rozwoju firmy, że zaczyna ona dywersyfikować swoją produkcję, poszukuje innych kanałów dystrybucji. Nie ukrywam, że model biznesowy firm tej branży w Polsce też uległ pewnej zmianie. Każdy chce kontrolować łańcuch marży, czyli chce po prostu wyeliminować pośredników. W związku z czym zmierza do tego, by dostarczać produkt gotowy finalnemu odbiorcy. Kontrolowanie marży, to z jednej strony kusząca droga, a z drugiej strony ryzykowna. Niestety produkcja na magazyn zawsze mnie przerażała. Jeżeli pobierzemy surowiec z magazynu i frez dotknie deski, to musimy wiedzieć, kto będzie finalnym odbiorcą, bo wtedy prawdopodobieństwo popełnienia błędu jest niewielkie. Natomiast jeśli produkujemy na magazyn, to zaczynamy tworzyć jakąś swoją kreację: „to jest piękne, więc powinno się sprzedawać”. Tylko dlaczego klient nie chce tego kupować? Powstaje dylemat. Zresztą, to nie jest moje autorskie przemyślenie, bo firma Drewpol zdaje się w 2008 r. popełniła taki błąd – wybrała najlepiej sprzedający się model i wyprodukowała go na magazyn…Co tu dużo mówić – to był poważny błąd. 

Czy produkcja na zamówienie może zapewnić firmie stabilność?

Na ten moment profil firmy jest taki, że realizujemy tylko i wyłącznie zamówienia. Prowadzimy produkcję według zleceń, co z jednej strony jest wyzwaniem, bo wiadomo, że ma się wtedy w produkcji niemalże kilkaset zleceń równolegle i trzeba zapanować nad tym od strony technologicznej, a mamy w ofercie produktowej prawie 50 modeli. Miesięcznie do firmy wpływa około tysiąc zleceń, czyli można powiedzieć, że tysiąc razy uruchamiamy proces produkcyjny. Jeżeli jesteśmy dumni ze swojej jakości, to musimy bardzo restrykcyjnie kontrolować proces technologiczny. W związku z tym, jeśli pojawia się coś takiego jak uszkodzenie w trakcie operacji, musimy uruchomić kolejne zlecenie na ten pojedynczy front. To jest to utrudnienie, ale z tym akurat zdołaliśmy sobie poradzić.

W jaki sposób?

Bardzo duże pieniądze wydaliśmy na projekt informatyzacji firmy, który cały czas trwa. Jest to bardzo zaawansowane narzędzie, ale tak jak to w życiu bywa, im bardziej zdywersyfi kowana produkcja, tym trudniej te wszystkie realne procesy włączyć do systemu. Idea jest taka, że w systemie musi funkcjonować pewien wzorzec, według którego oceniamy stopień odchylenia. Myślę, że kiedy uda się te zmiany do końca przeprowadzić, będziemy wiedzieli, ile faktycznie kosztuje nas dane zlecenie i jaką faktyczną marżę mamy na danym kliencie.

Wtedy wszystko będzie pod kontrolą?

To nie tyle kontrola, co wymóg. Jesteśmy firmą produkcyjną, a o sukcesie firmy produkcyjnej decyduje skala produkcji przy danych zasobach. Jeżeli nasze zasoby są na poziomie 8 tys. m2, to gdy będziemy mieli zamówienia na 8 tys. – pracujemy optymalnie, jeżeli na 7 tys., już coś zgrzyta, ale gdy będziemy produkować na 5 tys., to najprawdopodobniej zbankrutujemy. Chodzi o to, że w momencie, gdy mamy wszystkie koszty pokryte, ten słynny break even point, czyli próg rentowności, przy pewnym poziomie produkcji, to każde następne zlecenie może być kalkulowane w inny sposób. Nie trzeba opierać się na pełnym rachunku kosztów, tylko na rachunku kosztów zmiennych, gdzie każda marża na kosztach zmiennych jest de facto zyskiem. W tym momencie możemy być bardziej elastyczni, jeśli np. chcemy pozyskać klienta, możemy zaoferować mu ciekawe ceny, przynajmniej na początek współpracy.

Czy macie Państwo plany zwiększaniaprodukcji?

Idea rozbudowywania firm jest troszeczkę przereklamowana, z tego tytułu, że każdy niekontrolowany wzrost niesie ze sobą zagrożenia. Wraz z apetytem na wzrost rośnie apetyt na ryzyko. 

W takim razie najbardziej pożądane byłoby utrzymanie status quo? 

Też nie. Na ten moment firma musi być przygotowana do wykonania skoku rozwojowego, ale do tego musimy mieć działający system informatyczny. Musimy dokładnie wiedzieć, gdzie następuje utrata marży, czy mamy produkt właściwie dobrany do gustów klientów.
Oczywiście w tej chwili możemy mieć bogatą ofertę, tylko pytanie, czy ona się nie zdezaktualizuje. Byliśmy na targach w Mediolanie i w Kolonii, gdzie pojawiły się pewne wzornicze idee, ale nie wiemy, kiedy dotrą do Polski, może jeszcze w tym roku, może na początku przyszłego. Może się też okazać, że to był fałszywy sygnał, że projektanci wypuścili balonik i patrzą, jak klienci na niego reagują. Tymczasem w dalszym ciągu jesteśmy w epoce wysokich połysków, płyt, prostych form, gdzie nie wymaga się od projektanta żadnej inwencji. Nasz produkt jest wbrew pozorom bardzo skomplikowany, bo dany model składa się z kilkudziesięciu pozycji i aby wykonać z niego ciekawy mebel, to przede wszystkim projektant musi się natrudzić i go poznać. Jeśli nie będzie wiedział, do czego służy dany element, to go nie wykorzysta w zabudowie. Poszliśmy więc o krok dalej, część naszych modeli, które są stricte kuchenne, umieściliśmy w aranżacjach pokojowych. Okazuje się, że prezentuje się to nadzwyczaj dobrze, ale by się o tym przekonać, ktoś musi to zrobić, pokazać, by klient finalny miał przynajmniej wybór. Tymczasem klienci są w wielu przypadkach stawiani przed faktem dokonanym. Inspiracja jest podstawą. Nas może gubić to bogactwo oferty, bo mamy problem, podejrzewam jak każdy, kto chce
podbić rynek, z dotarciem do klienta. Pomysły muszą do niego dotrzeć, być zweryfi kowane przez rynek. Jeżeli ich jest za dużo, to mamy problem komunikacyjny.

Jak ważny jest dla Państwa krajowy rynek?

To jest polska perspektywa: krajowy/zagraniczny. Dla mnie każdy rynek, na którym mogę realizować w miarę bezpiecznie założoną marżę, jest moim rynkiem docelowym. Kiedyś podczas świątecznej kolacji pojawiło się marzenie, bym pojechał z żoną na wczasy do Włoch, przez przypadek wszedł do salonu meblowego i co zobaczył… (uśmiech). 

A co z rynkami wschodnimi? Wiadomo, że sytuacja polityczna już od dłuższego czasu jest niekorzystna. Konfl ikt na Ukrainie i sankcje wobec Rosji skomplikowały jeszcze bardziej i tak trudne relacje biznesowe. Jak to wpływa na funkcjonowanie firmy Drewpol?

Sytuacja jest trudna. Na tym rynku identyfi kujemy około 20 partnerów, z którymi w ostatnich latach i w ostatnim roku współpracowaliśmy. Patrząc na to, co się dzieje, musimy zachować taki twardy rdzeń: sześciu klientów, których powinniśmy utrzymać. Natomiast nie mamy wpływu na kurs walutowy. Jeżeli w ciągu roku euro w rublach podrożało, a nasze produkty podrożały w walucie lokalnej o kilkadziesiąt procent, to bardzo trudno utrzymać się na tego typu rynku bez jakichś korekt cenowych. Oczywiście zadeklarowałem, że mogę oddać swoją marżę, którą na tych kontraktach mam, ale niewiele więcej, bo jak ja zacznęoddawać więcej, to muszę z czegoś dokładać. Musimy wykazywać się dużym rozsądkiem w rozmowach z klientami. Na rynkach wschodnich jesteśmy przez klientów identyfi kowani jako dostawca z wyższej półki. Tak naprawdę wybierali nas, bo gwarantowaliśmy im design i jakość Włochów, natomiast cenowo zawsze byliśmy od Włochów o dobre kilkanaście procent tańsi. W tym momencie Włosi na tym rynku nie egzystują,
zostali przez tę sytuację wyautowani. My natomiast bardzo zaostrzyliśmy kryteria płatności, bo to jest podstawowa rzecz. Zaczęło się takie szarpanie: gdy oni uzbierają pieniądze, to my możemy uruchomić produkcję. Nie mogę podjąć ryzyka, nie wyprodukuję czegoś, bo nie wiem, czy ktoś to odbierze. Oni żyją w takiej schizmie, w momencie zamówienia jest jeden kurs, akurat dobry, a kiedy fakturujemy, to już może być niekorzystny. Muszę być pewny, że jeśli ja wypuszczam produkt i zrobiłem ukłon w stronę klienta, to muszę pieniądze mieć na koncie. W tym momencie klient uruchamia zamówienia nie wtedy, kiedy chce i mu pasuje, tylko kiedy ma możliwości finansowe. Zamówienia pojawiają się, klienci wpłacają część, liczą, że może nas skuszą, że jak zapłacili 50%, to my uruchomimy
produkcję, a my mówimy, że zrobimy to, gdy wpłacą jeszcze 50%. Natomiast jest to specyfi czny rynek, na którym są dobre ceny.

Jaki wpływ na funkcjonowanie firmy mają wahania kursów walut?

Nie ukrywam, że zawirowania na rynkach światowych w ostatnim czasie też nam trochę pomagały, bo kontrakty mamy w euro, złoty też odbył swój szalony taniec w grudniu. My świadomie, jako nieliczni, prowadzimy politykę zabezpieczeń przed ryzykiem walutowym
i w tym momencie zabezpieczamy się przed tym ryzykiem, czyli nie ma problemu przy transakcjach walutowych. W ubiegłym roku zarobiliśmy spore pieniądze z tytułu różnic kursowych, to był dodatkowy bonus. To jest moje skrzywienie zawodowe, bo jestem ekonomistą, pewne rzeczy postrzegam przez pryzmat liczb i parametrów (uśmiech). Ktoś musi obliczać ryzyko… Zawsze mam dylemat, kiedy apetyt na ryzyko rośnie. Wiadomo, że jeśli nie ma zamówień, to pojawiają się głosy: „musimy to, musimy tamto”. Wtedy
mówię: „nie, nie, nie, nie musimy”. 

Czy w ochronę środowiska firma chciała zainwestować czy może musiała, byłoto konieczne?

Miejmy świadomość, że dla firmy produkcyjnej, każdy wydatek, który nie jest bezpośrednio wydatkiem produkcyjnym, jest obciążeniem budżetu. Powiem może rzecz niepopularną, ale tak niestety jest: opłaca się truć, a nie inwestować w ochronę środowiska. Do
tej inwestycji przekonało mnie wsparcie unijne. Jednak powiem szczerze, że w pewnym momencie byłem zablokowany, bo dostawcy tych urządzeń oszaleli. Ceny, jakich zaczęli żądać, były absurdalne. Mnie kusiło, by zamiast kupować to drogie urządzenie, którego
eksploatacja kosztuje, postawić emiter, komin dwa razy wyższy i po prostu te LZO rozeszłyby się na większy obszar. Wydział ochrony środowiska by to kupił. Polityka w tym zakresie jest kompletnie niespójna, na tyle na ile ja to poznałem, opłaty są nieadekwatne
do szkód, jakie się wyrządza. Ponadto wsparcie Państwa w tym zakresie jest przypadkowe i tak naprawdę tylko dziwny splot okoliczności spowodował, że tę instalację kupiliśmy.

A co z innymi inwestycjami, czy planujecie Państwo jakieś w tym momencie?

Mamy promesę kredytową z banku, ale sytuacja jest na tyle niepewna, że wstrzymaliśmy ten proces. Jesteśmy po słowie z dostawcami pewnych urządzeń, ale nie przystąpiliśmy do fazy realizacji kontraktu, bo musimy zobaczyć co się będzie działo na rynku, on musi się uspokoić. Nie wiem czy teraz produkcja będzie szarpana, a może znowu być tak, jak już kiedyś to przerabialiśmy. Gdy były zamówienia, to nie potrafi liśmy na czas ich zrealizować, a później zamówień nie było w ogóle. To były dosyć duże odstępy czasu.

Czy myśli Pan, że taki stan rzeczy może powrócić? 

Myślę, że tak – ze względu na sytuację w Rosji. Oni będą mieli na rynkufalowania cen ropy i od tego dużo będzie zależało. A jak wyglądają kwestie pozyskiwania surowca, z tym nie macie Państwo problemów w tym momencie? Surowiec to normalne ryzyko operacyjne. My pracujemy na umowach długoterminowych z dostawcami, czyli potwierdzamy ilości i ceny na dłuższe terminy dla swoich klientów. W tym roku z olchą nie widzę problemów, z jesionem też nie. Nawet wydaje mi się, że nasi konkurenci się sparzyli, bo to jest bardzo trudny surowiec pod względem technologicznym. My w swoim czasie, gdy też wprowadziliśmy modele z jesionem, to byliśmy pewni siebie, ale gdy się zdarzyło kilka reklamacji systemowych, to nabraliśmy pokory. Jesion jest bardzo trudnym surowcem, trzeba go sezonować, pilnować wilgotności i powiem szczerze, że teraz na wyrobach jesionowych mamy taki sam wskaźnik reklamacji, jak na innych surowcach. A jesion szczególnie pod wybarwieniami kryjącymi wygląda fantastycznie, ma taką fajną strukturę, delikatne pory, jeżeli się je umiejętnie podkreśli, to jest to przepiękny produkt. Jedyne niebezpieczeństwo może być spowodowane sytuacją na Zachodzie, gdzie bardzo modny stał się dąb. Na tych wszystkich licytacjach w Lasach Państwowych wykupuje się więc wszystko. 

A to się przekłada na ceny. 

Zawsze jest tak, że jak ktoś przebije cenę, to za chwilę komuś zabraknie i musi podjąć działania korekcyjne. My się zabezpieczyliśmy w ten sposób, że kupujemy ten surowiec za granicą i w tym momencie płacimy w euro i to jest dla mnie o tyle fajne, że gdy euro
jest drogie, to dużo płacę za surowiec, ale mam wysokie przychody. To działa też w drugą stronę, jeżeli euro jest tanie, to boli mnie, bo muszę sprzedać tanio, ale i surowiec jest tani. Jeśli mam ekspozycję w euro, to wolę, mieć też trochę kosztów w euro, wtedy mi się to bilansuje, nie ma tego ryzyka. 

A w jaką część surowca zaopatrujecie się Państwo w Polsce?

W Polsce kupujemy całą olchę, 80% jesionu i 50% dębu i to nie tyle ze względu na ceny, ile na specyfi czne wymagania odbiorców. U nas te dostawy dębu wynikają z cięć, czyli jeśli się trafi jakieś siedlisko, to się okazuje, że tam jest cały przekrój kolorystyczny. Małe tartaki też nie potrafi ą profesjonalnie przecierać surowca, bo mnie nie interesują określone wady, które są podkreślane, tylko taki sposób cięcia kłody, który maskuje, bo potrzebuję idealnej prawej strony frontu. Nie interesuje mnie krawędź, nie interesuje mnie lewa strona. Jeżeli operatorzy traków są dobrze wyszkoleni, to mogą wiele zdziałać. A jeśli ktoś nie ma wyszkolonej załogi, to potrafi z dobrego pniaka, mieć uzysk 30%, tymczasem ten, kto ma wyszkoloną ekipę może mieć uzysk 60%. Mówię to jako teoretyk fi -
nansista (uśmiech). 

Wszystko sprowadza się do jakości…

Bo jakość to nie tylko jakość powłoki lakierniczej, ale też jakoś obsługi, zawsze może się coś zdarzyć i trzeba te emocje, i zawiedzione oczekiwania klientów w jakiś sposób delikatnie rozładować. Nie wolno tego zostawić na zasadzie takiej, że to jest problem klienta. Jeśli mówimy, że jesteśmy liderem w zakresie wzornictwa, to nie możemy tego tylko mówić, musimy to pokazać, przyjechać na targi i zapytać klientów: „podoba się, nie podoba”? My też nie jesteśmy guru w tym zakresie. Jeżeli mówimy, że bazujemy na doświadczeniu i na tym, że staramy się stosować najlepsze technologie, jakie są dostępne na rynku, do wykańczania naszych produktów, to my nie mówimy, tylko to pokazujemy. Z drugiej strony fajne jest to, jeśli firma potrafi sama z siebie, wzorując się, inspirując
na tym, co na rynku się pojawia, przygotować ciekawe propozycje. Zresztą wyzwaniem fi rm w tej branży jest przede wszystkim design. Myślę, że największą wadą polskiego przemysłu meblarskiego jest brak ośrodków badań nad wzornictwem. Według statystyk zdecydowaną większość mebli eksportujemy na zasadzie produktów „no name”, to jest totalne mylenie pojęć. Nie chcemy w ten obszar wejść, bo to jest obszar, który czeka na kryzys. Gdy nadejdzie załamanie, to ci wszyscy producenci „no name” będą potwornie krwawić, dopóki się nie przestawią na kolejne modele, na kolejne technologie.

Ten brak marki polskiego meblarstwa jest piętą achillesową.

Ja wyznaję taką zasadę, że trzeba się otworzyć na pomysły innych, bo inaczej można się zablokować. Dlatego ci producenci „no name” są na to skazani. To nie jest kwestia produktu, to jest kwestia pewnej historii i przekazania tej historii, by ten potencjalny nabywca został zaintrygowany, skuszony. Wie Pani co mnie boli, transport do Mediolanu nie jest drogi, można go zaplanować wcześniej, kupić bilet wcześniej, albo pojechać samochodem, dlaczego Polacy nie chcą pojechać i podpatrzeć chociażby jak się aranżuje ekspozycje. To tak jak u nas, my też możemy chlapnąć farbą na front, ale to musi być z gustem zrobione. 

Gustu brakuje producentom mebli czy kupującym? 

Najlepsza jakość bez designu na właściwym poziomie nic nie wnosi, bo klient zazwyczaj spodziewa się, że produkt będzie wykonany poprawnie, będzie zgodny z jego wyobrażeniami. Jednak to design jest podstawą, a na to wielu klientów nie zwraca już uwagi. Proszę pomyśleć o naszych mieszkaniach, które zostały pozbawione mebli. Kiedyś w jednym pokoju stała meblościanka, dwa tapczany, stolik, telewizor i mnóstwo innych sprzętów. Teraz, gdy patrzy się na wnętrza, to pojawiają się w nich subtelnie, pojedyncze komody, bardzo wygodne meble i one tym bardziej muszą być ładne. To prosta zasada – jeśli masz mało mebli, one muszą cieszyć wzrok wykończoną powierzchnią, rysunkiem, muszą być zrealizowane z jakąś wizją. Zależy mi, by nasze produkty miały duszę i wiem, że część tych produktów ma duszę. 

Już samo drewno ją ma. 

Ale można tę duszę w drewnie zabić, tworząc potwora, a można piękno tej duszy podkreślić. Myślę, że społeczeństwo w miarę upływu czasu i poprawy sytuacji ekonomicznej, będzie się edukowało i będzie głosowało nogami. Nic nie wpływa bardziej motywująco na producenta mebli, od klienta, który robi w tył zwrot i idzie do konkurencji.

Dziękuję za rozmowę.

BIZNES meble.pl - kwiecień 2015

Przełomowe Koncepcje Drewpolu

Ubiegły rok przyniósł firmie Drewpol otwarcie na nowe kierunki działalności. Zmienił się też posób postrzegania producenta na rynku. Drewpol nie poprzestając na produkcji frontów i komponentów meblowych Stał się alternatywą dla realizacji mebli na zamówienie. Podczas targów „Meble Polska 2015” świętowano jubileusz i komunikowano o metamorfozie, której wyrazem była inspirująca do tworzenia pięknych wnętrz ekspozycja.


Do tej pory Drewpol był postrzegany na rynku jako producent frontów i komponentów meblowych z drewna w stylu klasycznym. Swoje produkty firma prezentowała przeważnie na zabudowach kuchennych. Od zeszłego roku zaczęliśmy iść w kierunku pokazywania, że nasze produkty mogą się znajdować w każdym wnętrzu, nie tylko służyć do zabudowy mebla skrzyniowego, ale też stanowić dekorację – powiedziała Anna Heinrich, kierownik ds. marketingu w firmie Drewpol.
Na stoisku o niestandardowej, piętrowej konstrukcji, firma Drewpol zaprezentowała przekrój oferty produktowej w najmodniejszej kolorystyce.
Uwagę zwiedzających zwracała koncepcja ekspozycji, wyraźnie podzielonej na część nowoczesną i klasyczną. W części klasycznej został użyty model „Berlin” typ „XHF”, w części nowoczesnej typ „XCNF” modelu „Berlin”. Jest to nowy typ frontu z cofniętą płyciną z funkcją podchwytu, który jako nowość został zaprezentowany na stoisku.Chcieliśmy tym samym pokazać, że tak naprawdę front postrzegany jako klasyczny, w innej aranżacji może stać się frontem nowoczesnym – wyjaśniła Anna Heinrich. Wszystkie elementy wykonane z drewna, czyli cała zabudowa meblowa, dodatki dekoracyjne oraz panele ścienne zostały wykonane przez Drewpol.
To, co zostało zaprezentowane na stoisku, wyznacza także inny kierunek rozwoju firmy: bycie liderem w Polsce w produkcji komponentów do budowy mebli. W najbliższej przyszłości firma Drewpol chce stać się partnerem przy projektowaniu wnętrz. Producentowi zależy na komunikacji z architektami, by nie tylko zaznajamiać ich z ofertą, ale też pokazywać możliwości zastosowania produktów. W planach jest też rozwój produkcji elementów dekoracyjnych i pojedynczych egzemplarzy mebli.
 

Na piętrze prezentowano prototypy nowych produktów. Były to meble wolnostojące, jak i nowe sposoby wykańczania drewna. Producent, demonstrując czego może się podjąć, chciał także zainspirować fabryki mebli, dystrybutorów, którymi są studia meblowe, stolarze i hurtownie. W zeszłym roku do katalogu wprowadzono pierwsze stoły, z dębu lub z olchy, a także stojaki na wino, czyli galanterię drewnianą.
W tym roku firma po raz pierwszy pokazała krzesła, które nie są jeszcze w ofercie, ale uznano, że to rozwojowy segment.

jr

Meblarstwo Komponenty i Technologie - marzec 2015

Wszechobecne Drewno

Wizerunek stoiska firmy Drewpol, a także prezentacja jej najnowszej oferty podczas targów Meble Polska pokazały, że producent frontów meblowych jest otwarty na aktualne trendy wzornicze i niekonwencjonalne rozwiązania konstrukcyjne.

Jednym z nowych produktów, które firma przywiozła na targi do Poznania, jest XCNF – nowy typ frontu z rodziny modelu Berlin. Jest to pierwszy front na polskim rynku o tak pokazanej konstrukcji. Przy ramiaku typu XHF została zastosowana cofnięta płycina, która daje dodatkową funkcjonalność w postaci podchwytu. Front zyskuje na grubości (26 mm), a ponadto nie trzeba stosować żadnego zewnętrznego uchwytu.
Sam model Berlin to klasyczny front o konstrukcji płycinowo-ramowej z tradycyjnego dębu w odpowiednim wybarwieniu w kolorach ziemi. Idealnie komponuje się w pomieszczeniach loftowych,a także innych wnętrzach, zarówno w stylu nowoczesnym, jak i klasycznym. Nowy typ XCNF doskonale nadaje się do łączenia z dotychczasowym typem XHF.
– Na targach chcieliśmy pokazać uniwersalność i ponadczasowość modelu Berlin, który wprowadza niezwykły charakter do pomieszczenia,gwarantujący trwałość ze względu na rodzaj zastosowanego surowca i wykończenia produktu – mówi Anna Heinrich,
kierownik marketingu. – W efekcie na bazie tych samych komponentóww jednym miejscu powstały dwie aranżacje, różniące się stylistycznie ze względu na dobrane odpowiednio dodatki z oferty Drewpolu.
Typ XCNF jest dostępny także w postaci drzwi ramowych, drzwi kratkowych, blend i czół szuflad z podchwytem.
Oprócz nowego typu frontu, Drewpol pokazał także drewniane blaty oraz drewniane panele dekoracyjne. Blaty wykonane są z klejonki łączonej na mikrowczepy. Blaty i panele dekoracyjne mogą być wykonane z różnego rodzaju materiału, różnie wykończonego i wybarwionego. Nowością są też wolno stojące elementy dekoracyjne, takie jak gazetniki, świeczniki, podłokietniki na kanapę oraz meble.

  

– Dużym zainteresowaniem cieszyła się komoda wykonana z litego drewna w różnych rodzajach oklein naturalnych, wykończona kilkoma rodzajami wybarwień – mówi Anna Heinrich. – Czoła szuflad komody były podcięte pod kątem czterdziestu pięciu stopni, tak aby licowały się przy zamykaniu i tworzyły jedną bryłę.

 jr

Meble Materiały i Akcesoria - wrzesień 2014

Inspirujące propozycje Drewpolu.

Firma Drewpol – jeden z czołowych polskich producentów frontów drewnianych – w najnowszym swoim Katalogu Nowości – pokazała inne niż dotychczasowe tradycyjne spojrzenie na możliwości aranżacji wnętrz oraz budowania mebli w obrębie swojej oferty produktowej. Drewpol odświeżył dwa uniwersalne modele z dotychczasowego asortymentu oraz pokazał zupełnie nowy front w pomieszczeniach innych niż kuchenne.

Modele prezentowane przez firmę maja tę zaletę, że ich kształt, a także propozycję wybarwień można zastosować w nowoczesnych, jak i bogatych, klasycznych aranżacjach lub mieszając obie konwencje. Dodatkowym atutem jest ogromna paleta elementów uzupełniających jak listwy ozdobne, kolumny, pilastry, które w finalnym efekcie nadają wnętrzom ich charakter.

 

Lizbona

Pierwszym z modeli pokazanych w nowej odsłonie jest Lizbona. Model ten, stworzony z myślą o klientach preferujących nowoczesny design, łączy on prostą konstrukcję i ciepło naturalnego drewna. Modne jasne wybarwienie stanowi doskonałe tło szklanych dodatków dających w zestawieniu efekt prostoty i czystości. Paleta dostępnych kolorów pozwala na efektowne kombinacje w pomieszczeniu.

 

Haendel

Front w modnym waniliowym wybarwieniu. Jego kształt wyznaczają proste linie ram i skośne nacięcia na ich łączeniach. Wypełnienie frontu w postaci wyprofilowanej płyciny stanowi odejście od prostych kształtów, nadaje mu charakteru. W zestawieniu z ciemnobrązowym wybarwieniem pozwoli na budowę w pomieszczeniu niepowtarzalnego klimatu.

 

Lutosławski

​Zupełnie nowa propozycja. Front ten posiada uniwersalny kształt, idealny do zastosowania we wnętrzach o charakterze klasycznym jak i nowoczesnym Doskonale sprawdza się w budowaniu mebli do salonu, biblioteki, biurek, regałów. Dostępny jest kolorach ziemi, pozwalających na różne harmonijne zestawienia w jednym pomieszczeniu lub meblu.

 

Do pobrania: Meble Materiały i Akcesoria - wrzesień 2014.pdf

Meble Materiały i Akcesoria - lipiec-sierpień 2014

Drewpol - naturalnie inspirujący...

Drewpol, jedna z wiodących polskich firmprodukujących fronty, działająca w tym obszarze jużponad 20 lat, rok 2014 rozpoczęła od wzbogaceniaoferty nowymi kolekcjami.

Pod hasłem NATURALNIE INSPIRUJĄCE wprowadzono fronty wpisujące się w aktualne trendy wzornicze: uwypuklona zostałajakości użytego drewna,stosowane są połączenia drewna z innymi materiałami, zastosowano nową paletę wybarwień w odcieniach natury. Inspiracje projektowe związane z kolekcją nowości pokazują możliwości zastosowania produktów Drewpol w każdym pomieszczeniu wnętrza i w każdym meblu, a nawet dekoracji.

Firma chciała przedstawić nie tylko swoje możliwości w nowoczesnych formach frontów, ale także zaprezentować możliwość zastosowania klasycznych rozwiązań w nowatorskim wyposażaniu wnętrz. Przykładem pokazującymte dwa kierunki z szerokiejoferty nowości są cztery modele: Ateny, Berlin, Oslo oraz Sofia.

Ateny

Ateny to nowoczesny design łączący lity, ryflowany dąb z płytą MDF, gdzie lity,drewniany uchwyt mocno dominuje nad całością frontu i nadaje mu naturalny charakter jakości i solidności. Fronty z rodziny Aten będą dostępne z różnymi typami uchwytów, a także płaską wstawką z ryflowanego dębu, co będzie dawało wiele możliwości kombinacji zestawień w meblach lub zabudowach. Oprócz frontu MDF z uchwytem, w tej grupie znalazły się fronty z ryflowanych lameli dębowych w trzech grubościach. Ich zestawienie pozwala przedstawiać powierzchnię płaską ryflowanego dębu lub stworzyć układ "cegiełkowy”. Typy te mogą występować jako fronty, blendy albo panele dekoracyjne na ścianach bądź innych powierzchniach. W ofercie będą zaprezentowane także meble wolnostojące,jak stoły z ryflowanego dębu, jako komplet do tej kolekcji, która wzbogacona jest dodatkowo o szeroką paletę kombinacji wybarwień. W propozycjach aranżacji na bazie modelu Ateny firma Drewpol zawarła nowoczesność w połączeniu z naturą oraz swoje doświadczenie w wyposażaniu wnętrz.

Ateny Ateny

Berlin

Model z litego dębu. Ten wydawałoby się klasyczny front,o konstrukcji płycinowo-ramowej, z tradycyjnego surowca, został przedstawiony w loftowym, przestrzennym wnętrzu. Odpowiednie dobranie materiału oraz wybarwień pozwoliło pokazać zupełnie nową odsłonę dotychczasowej klasyki przystającej do bieżących trendów w aranżacji pomieszczeń.

Berlin Berlin

Oslo

Front ten posiada unikalną powłokę lakierniczą odporną na zarysowania, dzięki czemu może być zastosowany w wielu pomieszczeniach i na różne sposoby, gdyż dostępna jest wersja z ergonomicznym podchwytem oraz zupełnie płaską nowoczesną formą. Oba rozwiązania są chętnie wykorzystywane przez światowej sławy architektów wnętrz, a gama 23 oklein naturalnych i modyfikowanych stwarza jeszcze większe możliwości do realizacji niezwykłych pomysłów. Ponadto unikatowy lakier pokrywający powierzchnię w 100% pochłania światło, co powoduje wrażenie głębokiego matu. Niepowtarzalnym efektem jest aksamitna powierzchnia, jaką front zyskuje w dotyku. Fronty fornirowane okleinami naturalnymi to świetne rozwiązanie do małych kuchni dzięki elastyczności dostępnych wymiarów. W przestrzeniach łączących salon i kuchnię można użyć tego samego frontu, aby stworzyć jedną spójną całość na wielu metrach kwadratowych. Powtórzenie fakturyw kilku pomieszczeniach daje wrażenie harmonii w całym domu, więc jest doskonałym pomysłem na zachowanie stylu całości. Okleiny naturalne to odpowiedź na trend wykorzystania materiałów naturalnych w pomieszczeniach, ale również potrzebę otaczania się tym co naturalne. Forniry doskonale prezentują się w nowoczesnych salonach, kuchniach czy łazienkach, bo drewno to przecież nieprzemijające ciepło natury.

Oslo

Sofia

Front charakteryzuje się geometryczną wstawką w kształcie kielicha, wpasowaną w płytę wiórową okleinowaną naturalnym fornirem dębowym lub jesionowym. Ten nowoczesny model idealnie sprawdza się w dużych przestrzeniach, małe przestrzenie zaś, poprzez układ wstawki, idealnie powiększa. Zestawienie różnego koloru wstawki i płyty daje wiele możliwości kombinacji kolorystycznych w pomieszczeniu, pozwalających bawić się odcieniami.

Sofia Sofia

Dodatki

Z ciekawych nowości, którymi uzupełniono tegoroczną ofertę, wiedząc doskonale, że czasem niewielka zmiana czyni ogromną różnicę, Drewpol zaproponował cały wachlarz detali wykończeniowych. Wśród elementów uzupełniających znaleźć można: blendy, czoła, listwy ozdobne, pilastry, kolumny, stoły, stojaki na wino, półki – wszystko w identycznych, zgodnych z zamówieniem kolorach, bez obaw, że poszczególne elementy będą odbiegać wybarwieniem.

Oprócz powyższych nowości, w ofercie pojawił się nowy model Lutosławski, posiadający uniwersalny kształt, idealny do zastosowania we wnętrzach o charakterze klasycznym, jak i nowoczesnym. Doskonale sprawdza się w budowaniu mebli do salonu, biblioteki, biurek, regałów itp. Odświeżone zostało także kilka modeli z dotychczasowej oferty. Dla frontu Londyn pojawił się nowy typ z nowym, głębszym podchwytem. W Lizbonie dodano dodatkowo nowy materiał – olchę, natomiast dla Wieniawskiego dodatkowymi nowymi materiałami są poza olchą także dąb. Haendel został pokazany w nowej kolorystyce, we wnętrzach odmiennych od dotychczasowej przestrzeni kuchennej. Dla Aten, Sofii, Berlina, Lutosławskiego, Londynu, Lizbony, Wieniawskiego oraz Haendla pojawiły się nowe wybarwienia katalogowe, odpowiadające trendom na rynku.

Oferta Drewpolu została znacznie poszerzona, nie tylko o ilość modeli, ale także asortyment uzupełniający i została pokazana zupełnie w inny sposób na NATURALNIE INSPIRUJĄCYCH aranżacjach, różnych pod kątem funkcjonalności oraz stylistyki prezentowanych pomieszczeń.

Do pobrania: Meble Materiały i Akcesoria - lipiec_sierpień 2014.pdf

BIZNES meble.pl - wrzesień 2014

Firma Drewpol, jeden z liderów na rynku, produkująca fronty od ponad 20 lat, rok 2014 rozpoczęła od wprowadzania do swojej oferty nowych kolekcji.

Nowe modele, wprowadzane pod hasłem NATURALNIE INSPIRUJĄCE, charakteryzują się wykorzystaniem obecnych trendów wzornictwa w pokazaniu nowej jakości drewna, połączeń drewna z innymi materiałami oraz nową paletą wybarwień w odcieniach natury. Inspiracje projektowe związane z kolekcją nowości pokazują zastosowanie produktów Drewpol w każdym pomieszczeniu wnętrza i do każdego mebla, a nawet dekoracji. Firma chciała przedstawić nie tylko swoje możliwości przy nowoczesnej formie frontów, ale także zaprezentować możliwość zastosowania klasycznych rozwiązań w nowatorskim wyposażaniu wnętrz. Przykładem prezentującym ciekawy sposób pokazania czystego drewna – jest – model „Ateny”, jeden z szerokiej oferty nowości. Wiedząc doskonale, że czasem niewielka zmiana czyni ogromną różnicę Drewpol wprowadził do oferty także cały wachlarz detali wykończeniowych. Wśród elementów uzupełniających znaleźć można: blendy, czoła, listwy ozdobne, pilastry, kolumny, stoły, stojaki na wino, półki – wszystko w identycznych, zgodnych z zamówieniem kolorach, bez obaw, że poszczególne elementy będą odbiegać wybarwieniem.

 „Ateny” to nowoczesny design połączenia litego, ryfl owanego dębu z płytą MDF, gdzie lity, drewniany uchwyt mocno dominuje nad całością frontu i nadaje mu naturalny charakter jakości i solidności. Fronty z rodziny „Ateny” będą dostępne z różnymi typami uchwytów, a także  płaską wstawka z ryfl owanego dębu, co będzie dawało wiele możliwości kombinacji zestawień w meblach lub zabudowach. 

Oprócz frontu MDF z uchwytem w rodzinie „Ateny” znalazły się fronty z ryfl owanych lameli dębowych w trzech grubościach. Ich zestawienie w rezultacie może przedstawiać powierzchnię płaską ryfl owanego dębu lub układ „cegiełkowy”. Typy te mogą występować jako fronty, blendy albo panele dekoracyjne na ścianach bądź innych powierzchniach. W ofercie będą zaprezentowane także meble wolno stojące, jak stoły z ryfl owanego dębu – jako komplet do tej kolekcji wzbogaconej dodatkowo o szeroką paletę kombinacji wybarwień.
„Ateny” to nowoczesność w połączeniu z naturą i praktyką wyposażania
wnętrz.

 

Do pobrania: Biznes.meble.pl - wrzesień 2014.pdf

IRBJ Wykańczanie - czerwiec 2014

Drewniane Fronty Meblowe Naturalnie Inspirujące

Firma Drewpol, jeden z liderów na rynku, produkująca fronty od ponad 20 lat, rok 2014 rok rozpoczęła od wprowadzania do swojej oferty nowych kolekcji.

Firma przez lata swojej działalności stara się w pełni zaspokoić oczekiwania Klientów, nie tylko pod kątem designu a także najwyższej jakości produktów. Dlatego na każdym etapie produkcji prowadzona jest szczegółowa
kontrola, a proces produkcyjny przebiega zgodnie z wytycznymi Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2009. W przypadku drewna do produkcji frontów stosowane są starannie selekcjonowane surowce naturalne. Dowodem na to jest
posiadany przez firmę Drewpol certyfikat FSC.

Nowe modele, wprowadzane pod hasłem NATURALNIE INSPIRUJĄCE, charakteryzują się wykorzystaniem obecnych trendów wzornictwa w pokazaniu nowej jakości drewna, połączeń drewna z innymi materiałami oraz nową paletą wybarwień
w odcieniach natury. Inspiracje projektowe związane z kolekcją nowości pokazują zastosowanie produktów Drewpol w każdym pomieszczeniu wnętrza i do każdego mebla, a nawet dekoracji.
Firma przedstawiła nie tylko swoje możliwości przy nowoczesnej formie frontów, ale także zaprezentowała możliwość zastosowania klasycznych rozwiązań w nowatorskim wyposażaniu wnętrz. Przykładem, pokazującym te dwa kierunki z szerokiej oferty nowości, są właśnie nowe modele: Ateny, Sofia, Oslo, Berlin, Lutosławski, Londyn.

Z ciekawych nowości, którymi uzupełniono tegoroczną ofertę. wiedząc doskonale, że czasem niewielka zmiana czyni ogromną różnicę, Drewpol zaproponował w ofercie cały wachlarz detali wykończeniowych. Wśród elementów uzupełniających

znaleźć można: blendy, czoła, listwy ozdobne, pilastry, kolumny, stoły, stojaki na wino, półki – wszystko w identycznych, zgodnych z zamówieniem kolorach, bez obaw, że poszczególne elementy będą odbiegać wybarwieniem.

W ofercie są zaprezentowane także meble wolnostojące jak stoły z ryflowanego dębu – jako komplet do kolekcji wzbogaconej dodatkowo o szeroką paletę kombinacji wybarwień. Oferta kilkudziesięciu modeli DREWPOLU została znacznie poszerzona nie tylko o ich ilość ale także asortyment uzupełniający i została pokazana zupełnie w inny sposób na NATURALNIE INSPIRUJĄCYCH aranżacjach, różnych pod kątem funkcjonalności oraz stylów, pomieszczeń.

DREWPOL kieruje swoje propozycje do miłośników klasycznych kształtów oraz nowoczesnego design, dla wszystkich ceniących szlachetność i piękna drewna oraz doceniających jego możliwości łączenia z innymi materiałami.

 

  

Produkcja Mebli (Production of Furnitures) – April, 2014

Natural inspirations

Drewpol , one of the leaders in producing fronts for over 20 years ,  began the year 2014 with the introduction to its offer the new collections including Ateny and Berlin .

    The company wanted to show not only its capabilities for the modern form of fronts, but also  to present the possibilities of classical solutions in an innovative interior furnishing . The examples showing the two directions in a wide offer of new products  are  the two models: Ateny and Berlin. 

     „Ateny”is a modern design connecting solid, grooved oak with MDF , where the wooden handle firmly dominates the whole front and gives it the natural character of quality and reliability . The fronts of the " Ateny "  family will be available with different types of handles, as well as a flat , grooved oak  insert, which will give a lot of possible combinations  of furniture sets or built-ins. In addition to the MDF front with a handle , in the  " Ateny " family there are grooved oak fronts  in three thicknesses. As a result, their combinations may present a flat grooved oak surface  or a brick-like arrangement . These types may appear as the fronts , blends or decorative panels on walls or other surfaces. The offer will be broadened with  a free-standing furniture such as tables made of grooved oak - as a set for this collection additionally enriched by a wide range of combinations of colours.

     „Ateny” is modernity in a combination with  nature and practice of interior design.

     Another model is made of solid oak and is called „Berlin”. This, what may seem as  classic front of  a panel -frame  construction  made of the traditional raw material was presented in loft , spatial interior. The right mix of materials and dyeing allowed to show a brand new version of existing classics, congruent to the current trends in interior design.

     Out of the interesting new products , which have supplemented our offer this year ( bearing in mind that  sometimes a small change makes a huge difference ) , there is a whole range of finishing details. Among the accessories one can find : blendes , high fronts , mouldings ,skirtings, pilasters and  columns - all in colours matching  the order.

     Drewpol’s offer has been considerably broadened not only by the number of models, but also accessories and has been shown in a completely different way - naturally inspired " arrangements of  the rooms different in terms of functionality and style

Pobierz plik: Production of furniture

Dziennik Nowogardzki (Nowograd Journal) – April, 2014

From the Our entrepreneurs series : Drewpol, Osina

Wood is a demanding material

So far, in the "Our entrepreneurs" series we presented business owners from the Nowogard community. Starting with this number of DN, we will introduce you to the representatives of the business community from Osina. We will start with the largest employer in the area – the Drewpol factory - the undisputed leader among manufacturers of furniture fronts in the country, which employs about two hundred people.

Drewpol is a company with over twenty years of tradition. To know its history, we must go back to the late 80s of the past century. The company was founded in 1989 by Henryk Szmyciński and Mieczysław Gajdel , the current Vice President of the Management Board. In 1995 Drewpol gained another partner, Grzegorz Sobolewski, and in 2009 the current company president - Andrzej Niewiński joined the company. Drewpol provides employment for over 180 people. Approximately 25 % of the employees are connected to the administrative sphere.  -We employ mostly people from the area, when it comes to production workers. As for the staff, we have people from Resko, Płoty, Goleniów, Szczecin - explains Mieczysław Gajdel - We focus more on young people. The average age is less than 36-38.

From door to cupboard door...

The company's founder, Mieczyslaw Gajdel, comes from a family with strong entrepreneurial traditions. - My father owned a carpenter's workshop. His brother in turn - the forge. I myself educated in the technical construction and started from construction services - says the Vice President - In 1982, I left the army and opened a carpentry and concrete plant facility as the youngest artisan in the Goleniów district. I started making roofs. It went pretty well, but in times of crisis that occurred in the late 80s, I began to wonder what would have the greatest chance in the market. I came to the conclusion that the houses will not sell, so building materials is not the best idea. Then I came up with the idea for the production of doors. And so, in 1989, Mieczysaw Gajdel , along with his partners - his brother and Henryk Szmyciński - took up the woodwork. These were the beginnings of Drewpol. Then the company called Drewpol HMH (Henryk, Mieczysław, Henryk ) . Its headquarters was located in Kliniska - After some time, my brother decided, however, to take up the construction industry. After almost a year of operation on the market we decided to go in the direction of a particular specialization – continues Mieczysław Gajdel. In this way Drewpol began producing furniture fronts. - We had to figure out what to do with the short material (doors require a long material). We came up with the idea that we would produce cupboard door. We loved the idea and so it remained - explains the company’s founder.

It was to be Nowogard...

In 1996, the paint shop in the company burned down. The embers of the company came to the conclusion that it is time to change the location of the headquarters. - Our facilities were simply too spacious to fit that area - explains the Vice President - Back in the mid-90s , we felt that our company is a little too big for the conditions in that area . Therefore we started to look for the new location. Originally, we thought about Nowogard. I can even say that we fell in love with that town. It took us more than a year to buy objects (the buildings at the end of Nadtorowa Street). For some reason the town did not want to sell them to us. Someone else, apparently more requested for the economy and the community of Nowogard, bought them. In the search for another location, the entrepreneurs focused on the objects on the territory of the former state farm in Osina. There were barns there at that time. - Where today we have a paint shop, a private entrepreneur used to lease  a ​​700 m²  hall, which is currently the magazine - says Mieczysław Gajdel - During the week we signed the lease  contract and started our business there. Some time later we made an offer and bought the objects. Believe me, that it was a picture of misery and despair then. However, the objects, were adequate to our needs and affordable for us.

The new president, a new perspective...

As Drewpol’s owners admit, in the first decade of the twenty-first century, the company made ​​a lot of mistakes, whose consequence was the crisis of the company. - The fact that we survived the crisis of 2010 and 2011, is only because of the current chairman - his economic skills and knowledge Mr. Gajdel confesses. The current CEO of the company, Andrzej Niewiński, joined the company nearly five years ago, as the economic director. - In 2009, we proposed Andrzej a promotion. In April of that year, the Management Board elected him the President. He has adequate preparation, education and feels much better than me in this matter - says modestly Mieczysław Gajdel - I feel bad at the desk. I'm more of the type of a "task-doer". I prefer things typically connected with production, mechanical workshop, etc. In the face of the crisis, the company had to lay emphasis on the new products. On average, every quarter, we are trying to release some new product. - The offer had to be modernized. The truth is that anyone who doesn’t develop, immediately rolls down into the abyss - admits Andrew Niewiński – I have recently returned from the fair in Milan and I have to say that the Italians are visionaries. What they propose is likely to come true. They are the source of inspiration for the Polish market. These trends are slowly being created already. Apart from his wide economic knowledge, Andrzej Niewiński, has also extensive experience in managing large enterprises. He used to be the member of the Board of the Police Chemical Plant.

Every country has its customs...

The owners of the company emphasize that wood is a demanding material. The company's production is based on five basic raw materials - alder, oak, ash, birch and beech. Adler is the most popular. About 50 % of what is produced in Drewpol, is exported abroad. - Every society has a slightly different sense of beauty. It turns out that what is sold in Russia, will not necessarily be popular in Poland, and vice versa - explains Andrzej Niewiński - For us entering another market really means building another product line, additional models that need to be dedicated. In this area, the company has two offers, containing standard products offered to all customers, and dedicated products, dictated to customers’ preferences, and these tend to be different. According to the president, the designs of the 60s are slowly becoming fashionable again - Today, we are faced with a situation in which a client decides and imposes certain conditions, but unfortunately we, as a manufacturer, have some limitations - explains the president of Drewpol - We are not a company with a business model similar to the one of a supermarket. With the number of models, materials and dyeing we are unable to predict what kind of order we will get - so we can not take a chance and produce something to be put into the warehouse. This clients must specifically tell us how many pieces they need, what models etc. Only then the production will run.

Made in Drewpol…

Nowadays, the factory owners have to pay particular attention to the requirements of environmental protection. On the one hand, it is fully justified, on the other hand - the costs of supporting ecology are often horrendous. - We invest large amounts of money into the development of the company - says Andrzej Niewiński - we have made investments into a very advanced Swedish technology. We mean the installation of the VOCs disposal (volatile organic compounds, produced in the industrial processes). The efficacy of the whole process is 99%. The investment in the environmental protection is crucial for the owners of Drewpol, but not only. - It has always been our intention to gradually develop the company - says Mieczysław Gajdel – The company is planning the modernization of the paint shop, and the purchase of the equipment for grinding and other wood treatments. We still have to fight with the level of costs. The better the machine, the better the processing, and the better the process - the performance and accuracy will be at a higher level. This reduces the cost of course. It is true that on average, every 6-7 years you have to invest in more and more advanced technology. Particularly noteworthy is the fact that the structures of many devices, brought to Drewpol, are invented by the vice-president of the company. - Becauseof the fact that we have undertaken the production of furniture fronts as the first company in the country, the technology was not available on the market before- explains Mr. Gajdel - Therefore, I can safely say that our technology on the European market can not be copied.

The conflict in the east...

So great an undertaking can not complain about the lack of interest in its products. The company carries out from 500 to 800 orders per month. It supplies furniture factories, kitchen studios, craftsmen ... Sometimes there are also individual customers. Out of half the products that get exported overseas, 90% is exported to the eastern territories. The conflict between Russia and Ukraine and other countries is certainly not conducive to the economic situation on the market. - Every year we process approximately 1.5 thousand m³ of friezes. We are planning to come to 2 thousand m³ per year, or 170 m³ per month, but now it all depends on how the situation will draw in Eastern Europe. Due to that, all of our products became more expensive from week to week by 20 % - confesses Mieczysław Gajdel. Currently, the company's turnover is approximately 30 million per year (and rising).

Wood will never go out of circulation...​

Despite the quite restrictive conditions on the local market, the owners of Drewpol emphasize that their industry is profitable. – The theory of economy says that there is a certain barrier of entering business and quitting it - explains Andrzej Niewiński - To achieve success in certain industries, you have to invest, not only in construction but also in the product, creativity, development, people... This investment is burdened with risk. If we were now to change business and start eg producing door, a barrier of quitting the business would appear, which could mean huge losses. Next year, the company will celebrate its 25th anniversary. Mieczyslaw Gajdel, Andrzej Niewiński and Grzegorz Sobolewski have run the company till today. The fourth partner and the founder of the company, Henryk Szmyciński, has decided to submit his shares to his daughters this year.

MS, Karolina Klonowska

Meblarstwo - Komponenty i Technologie - październik 2013

Łagodna linia kuchni.

Drewpol poszerzył cztery klasyczne kolekcje o elementy gięte. Chopin XB, Rossini XBJF, Bizet XAWF oraz Czajkowski XLF zostały uzupełnione o fronty wypukłe, wklęsłe, typu „S” oraz „2 S” i profilowane elementy wykończeniowe.

TEKST: Irena Muszałowska

fot.: Drewpol

Im więcej elementów, tym ciekawsze wzory można tworzyć. Wychodząc z tego założenia,  firma Drewpol wprowadziła do czterech klasycznych kolekcji formy gięte. Tymi kolekcjami są: Chopin XB, Rossini XBJF, Bizet XAWF oraz Czajkowski XLF

Finezyjne wygięcia

Kolekcja elementów giętych to zestaw frontów i czół szuflad, które dzięki finezyjnym wygięciom przybierają różnorodne kształty. Gięte elementy zostały tak pomyślane, aby możliwe było płynne poprowadzenie linii mebli. Stanowią one idealne rozwiązanie do zakończenia szafek kuchennych, jednak dzięki frontom i czołom o profilu typu „S” mogą pojawić się nie tylko na zakończeniu zabudowy. Wygięte w różnych promieniach fronty mogą wyznaczać płynny, owalny kształt kuchni, niemal bez prostych linii. Znajdą one zastosowanie również w meblach pokojowych, nadając im stylowy, elegancki wygląd i pozwolą na wykonanie projektów nawiązujących do mebli z poprzednich epok, gdzie dominowały sekretarzyki, komody, biblioteczki z finezyjnie wygiętymi i zdobionymi drzwiczkami. Do linii elementów profilowanych wprowadzono także dodatki – listwy wieńczące, podszafkowe (firma ma tutaj dziewięć rodzin listew giętych wieńczących i podszafkowych odpowiadających wzorom listew prostych), listwy cokołowe i galeryjki.​

Z warkoczami i kwiatami

Chopin XB to klasyczne fronty meblowe z dekoracyjnym ornamentem w postaci warkocza. Posiadają typową konstrukcję uciosową – ramiak wykonany jest z litej olchy, natomiast płycina z profilowanej płyty MDF fornirowanej okleiną czereśniową. Fronty Chopin mają krawędzie z jednym frezem i wyrazisty rysunek słojów drewna na płycinie. Podobną formę ma Czajkowski XLF, który również zdobiony jest dekoracyjnym ornamentem w postaci warkocza. Jest to także klasyczna konstrukcja uciosowa, gdzie ramiak może być wykonany z litego jesionu, olchy bądź dębu, a profilowana płycina MDF fornirowana okleiną jesionową, dębową lub czereśniową. Fronty Czajkowski XLF posiadają nacięcia na łączeniach ram, łagodnie zaokrąglone krawędzie i meandryczny rysunek drewna podkreślony jasnym wybarwieniem. Ornament kwiatowy to z kolei dekoracyjny element frontów Rossini XBJF. Ramiak w konstrukcji uciosowej wykonany jest z litej olchy, a profilowana płycina MDF fornirowana okleiną czereśniową. Fronty Rossini posiadają nacięcia na łączeniach ram, łagodnie zaokrąglone krawędzie i wyrazisty rysunek słojów drewna na płycinie. Do giętych frontów Rossini można dobrać gięte w takich samych profilach listwy wieńczące i podszafkowe z identycznym kwiatowym ornamentem: listwy wieńczące gięte typ AJ oraz listwy podszafkowe gięte AI, ponadto listwy wieńczące proste typ AI i listwy podszafkowe proste typ AK. Fronty Bizet XAWF to kolejne klasyczne wzory o konstrukcji uciosowej z dekoracyjnym greckim ornamentem. Ramiak wykonany jest z litej olchy, a profilowana płycina MDF fornirowana okleiną czereśniową. Fronty Bizet posiadają nacięcia na łączeniach ram, drobne, delikatne frezy na krawędziach i wyrazisty rysunek słojów drewna na płycinie. Do frontów Bizet o giętych kształtach można dobrać komplety listew wieńczących i podszafkowych z identycznym greckim ornamentem we wszystkich gięciach, odpowiadających gięciom frontów: listwy wieńczące gięte typ U oraz listwy podszafkowe gięte X, ponadto listwy wieńczące proste typ T i listwy podszafkowe proste typ W.​

 

 

Pobierz plik: Meblarstwo

Meblarstwo - sierpień 2013

meble.pl (furnitures.pl) - Juny 2013

To support young designers Drewpol, as a partner, took part in the " Homplex Interiors " contest, organized by Homplex -  the owner of a web site with interactive tips for interior design - homplex.pl and a Warsaw developer Atlas Estates - offering  apartments in Warsaw and Gdansk. It was an initiative activating creative designers from all over Europe and involving them with furnishing brands .

The aim of the contest was to make photorealistic visualizations of the rooms on the basis of interior design elements prepared by the partners of the competition, including “Drewpol”. While creating the projects the contestants had to bear in mind the plans of the apartments handed in by the organizers and the expectations of their inhabitants.

The author of the best project  was founded a certified Revit Architecture operating training- a tool to make the work of architects easier , not only at the concept stage and designing stage , but also during the implementation of the project. All the projects that meeting the criteria of the competition will be presented to homplex.pl  users both during the voting stage in May , as well as, in order to promote the authors, over the next 12 months after the end of the competition. Atlas Estates has also downloaded the selected projects on the its web pages, presenting the investment and arrangement potential of the offered apartments. .

During the competition the designers mainly used the elements from the category of modern fronts of Drewpol’s offer . The kitchens of all the projects were open to the living room and well harmonized with the whole surrounding, what proves the possibility of the universaluse of these fronts , not only in kitchen furniture , but  also in every room , from the dining room , the living room ,  the hall, to the bathroom .

Congratulations to all the winners of the competition .

Download : ;Drewpol supports young designers - Type : PDF

Urządzamy Dom i Mieszkanie - 2012/2013

PUCCINI XSF – front meblowy z ozdobnymi elementami (ornament w formie warkocza, frezowanie na łączeniach ramiaków). Całość podkreśla patyna harmonizująca z kolorem frontu. Materiał: drewno olchowe o ciepłej waniliowo-kremowej kolorystyce. Dzięki zestawieniu frontów Puccini z dodatkami typu kolumny, kapitele, pilastry można zaaranżować niepowtarzalną przestrzeń kuchenną

 

 

 

DWORZAK FM – klasyczny front meblowy w stylu rustykalnym, dodający wnętrzu ciepła. Podwójne ćwieki umieszczone w ramach akcentują jego wiejski charakter.Pionowe frezy zaznaczone w płycinie nawiązują do tradycyjnych wzorów meblowych o wyraźnie zarysowanych podziałach między deskami. Dyskretne patynowanie podkreśla nacięcia i ćwieki. Materiał: drewno bukowe o ciepłym wybarwieniu.

 

 

 

 

BUDAPESZT FZ – nowoczesny front o prostej konstrukcji (bez dolnego ramiaka), wykonany z ciemnego, trwałego drewna dębowego. Jego funkcjonalność zwiększa uchwyt, który tworzą specjalnie wyprofilowana płycina wraz z górnym ramiakiem.

 

 

 

Pobierz plik: Urządzamy Dom i Mieszkanie

Meble, Materiały i Akcesoria - styczeń 2013

Fronty meblowe Czajkowski XLF

Fronty gięte XLF w trzech kształtach: "eski", wklęsłe i wypukłe, stanowią gamę wyrobów poszerzających program klasycznych frontów firmy Drewpol z Osiny.

Kolekcja Czajkowski XLF to zestaw frontów i czół szuflad, które dzięki finezyjnym wygięciom przybierają różnorodne kształty. Gięte elementy zostały tak pomyślane, by możliwe było płynne poprowadzenie linii mebli. Stanowią one idealne rozwiązanie do zakończenia szafek kuchennych, jednak dzięki frontom i czołom o profilu „S” mogą pojawić się nie tylko na zakończeniu zabudowy.Wygięte fronty w różnych promieniach wyznaczają płynny, owalny kształt kuchni, niemal bez prostych linii. Gięte fronty XLF znajdują zastosowanie również w meblach pokojowych, nadają im stylowy, elegancki wygląd, pozwalają na wykonanie projektów nawiązujących do mebli z poprzednich epok, gdzie dominowały sekretarzyki, komody, biblioteczki z finezyjnie wygiętymi i zdobionymi drzwiczkami. W profilach gięcia frontów („eski”, wklęsłe, wypukłe) dostępne są także dodatki – listwy wieńczące, podszafkowe, cokołowe i galeryjki.

Wysokie cargo 

Przy projektowaniu kuchni często pojawia się niewielka przestrzeń, której nie można zabudować pełnowymiarową szafką, wówczas znajduje zastosowanie cargo. Do niegomocowane są elementy, których konstrukcja różni się od budowy frontów (najczęściej są to płaskie elementy, często zafrezowane, imitujące kształt drzwiczek). Firma Drewpol proponuje ciekawe, nietypowe rozwiązanie dla bardzo wysokiego cargo – frezowany trzon z wbudowanym drewnianym uchwytem o pionowych żłobieniach, na zwieńczeniu trzonu jest element z roślinnym dekorem, zaś u podstawy baza. Cargo zyskuje dodatkową funkcję, jest kolejnym dekoracyjnym akcentem w kuchni, wzbogaca, urozmaica zabudowę lodówkową, która przestaje być nudnym monolitem.

Kolumny


Również tu firma Drewpol ma ciekawą propozycję. W architekturze starożytnej kolumna była solidną podporą, zaś w kuchni spełnia jeszcze jedną funkcję, ozdabia, upiększa, a to dzięki zwieńczeniu z motywem roślinnym, który nawiązuje do dekoru zastosowanego w cargo. Pionowe żłobienia na trzonie kolumny, podkreślone patyną, nadają jej lekkości i również współgrają z trzonem w cargo. Podstawa kolumny, masywna, stojąca bezpośrednio na podłodze zdaje się podtrzymywać blat i stanowi solidną bazę dla lekkiego trzonu i finezyjnie zdobionego kapitelu. 

 

 

Akcesoria.meble.pl (Аксессуары.мебель.pl) – март 2013

Фасады Drewpol: вдохновляющая красота

Fronty Drewpol: inspirujące pięknoВ начале 2013 года фирма Drewpol была дважды отмечена за коллекцию гнутых фасадов „Czajkowski XLF”.

Первый раз фирма была отмечена советом архитекторов и дизайнеров, представителей мебельных салонов, оптовых фирм, занимающихся реализацией мебельных комплектующих, учебных заведений, а также организаций, связанных с мебельной промышленностью в рамках конкурса „Meble Plus – Produkt 2013”. Другой раз была отмечена в рамках конкурса „Złote Ville 2013”, организованного редакцией журнала „Villa”, в котором при оценке продуктов брались под внимание модельный ряд, качество, оригинальность и нововведение, а также цена и адекватность к потребностям польского рынка. Мы гордимся полученными наградами. Мы рады тому, что создаем продукт, который ценится специалистами, связанными с мебельной промышленностью, а также нашими клиентами, благодаря которым появляются прекрасные, небанальные проекты мебели. Три очередные коллекции „Rossini”, „Chopin” i „Bizet” были нами обогащены гнутыми фасадами в дополнительных радиусах и оригинальных формах. Гнутые фасады в четырех классических коллекциях „Bizet”, „Czajkowski”, „Rossini” i „Chopin” принимают изысканные утонченные формы. Позвалаяют они запроктировать и изготовить мебель для кухни, в которой линия мебели идет плавно и извилисто, почти что без прямых отрезков. Наши фасады также являются вдохновением для проектантов классической, вневременной и долговечной комнатной мебели, в которой господствуют секретеры, библиотеки, комоды. Так широкое применение наших продуктов позваляет обустроить кухню и гостинную в одном стиле, а поставленная кухонная и комнатная мебель будут служить и украшать дома и квартиры долгие года.

Pobierz: Pobierz dokument typ:PDF

Urządzamy Kuchnie - maj 2013

Lakiernictwo (Expressive and Noble) – July-August 201

A company setting high standards of performance, paying attention to the development of design and technology , respecting the environment - this in short can be the description of Drewpol , the company producing furniture fronts made of solid wood.

Drewpol Osina has existed in the business for 22 years. Today it is a company employing a few hundred workers in which the development process takes place continuously and covers many areas of business , including technology , machinery , manufacturing process and the product. - Our priority is to provide our customers with products of the highest quality , which is why we monitor every stage of production , and the production process takes place in accordance with the guidelines of the ISO 9001:2009 quality management system - says Agnieszka Markiewicz from Drewpol . – We also pay attention to the environment protection ,what is proved by the FSC certified , which is associated with the permanent control of the quantity of the raw materials purchased to meet the FSC standards and the supervision of the sale of the certified product.

The company's offer is addressed to clients who appreciate traditional , stylish design, hence the domination of the classic fronts in our offer. However, the customers preferring simple forms , looking for products in accordance with the latest design trends of minimalism and simplicity can also find something for themselves in the offer of Drewpol . For them, a collection of modern fronts , made of wood and showing the beauty of this natural material was created.

In Drewpol we continuously work on new projects and new designs. The company is open to stimuli from the market and trying to make our service to best suit customers’ needs and wishes.

And how do we make the surface of wood more noble in our company ? To illustrate the complexity of the processes it should be noted that the production of doors use solid wood of many species of trees : acacia , birch , beech , cherry, oak , alder , are also use veneer and face veneer in these species , and we recently introduced wood specie are ash and pine . Before painting the surface of the wood is prepared in many different ways . Vascular ring species , such as oak and ash , in addition to the traditional way of grinding before staining , are also brushed in various ways to clean the pores of the wood before finishing the surface with enamels and patina in dekape effect or a more aggressive drawing deepening before finishing the surface with the pastes emphasizing the natural graining . In several models of fronts pine wood is subjected to aggressive treatment which consists of getting rid of the surface of the early grain , what in combination with a suitable varnish finishing , results in creating a trendy, modern design. - Such interesting effects of finishing the surface of the wood get wood are possible in cooperation with technology and tools for surface treatment of wood suppliers, which are mainlythe f PolishStyle and 3M – says Leszek Baryluk, the technologist at Drewpol.- Depending on the effect we want to achieve , and what type of wood we work with, different materials are used to structure it . Therefore, the PolishStyle, especially for our company, has developed some grinding materials such as a set of special heads with steel wire and Tynex – precisely chosen to create a specific effect of the surface structure . The machines that allow for the implementation of the process of structuring to bent fronts were also built due to the partnership.

Grinding works are carried out mainly by hand at several positions . A large number of parts, their diversity, the variety of wood species , it all requires an individual approach and the use of carefully selected materials. Whenever it is possible we use brushing technology to prepare the surface of the wood. The PolishStyle, as a supplier of this technology , basing on the years of experience , has chosen the parameters of abrasive brushes and set machine settings, so that we can get perfect quality, uniformity and reproducibility of grinding.

The traditional technology of wood staining using ordinary solvent stains applied with spray also changes. - In cooperation with AkzoNobel and Valresa we successfully implement and work on perfecting the stain application techniques using a rubbing method - adds L. Baryluk .- These materials , with a longer drying and deeper penetration into the surface of the wood, strongly emphasise the structure of the wood and all its aesthetic qualities . The wood species with a barely visible wood structure when painted in a traditional way , become distinctive and noble after rubbing them with stains, additional painting techniques in that technology bring a very interesting play of colours in the final product

Flat fronts are stained and painted mostly automatically, and the bent fronts by hand only. The variety of the offer requires the use of many colours of stain and patina . The company has two business lines of Cefla : one is used for painting , one for staining. However, for the application we use the equipment of several manufacturers , eg. Wagner , Kremlin . The paint drying furnace is also produced by Celfa . It consists of four chambers , each with 22 shelves . The details , after the application of the subsequent coating layers , pass through each chamber in which a gradual drying takes place. After drying the elements leave the furnace having the temperature similar to that in the air , so they can be packed right away.

- We mainly use the Italian polyurethane varnish , but paying attention to environment protection and the requirements of EU directives, we carefully observe the market of paints and water solvent varnish and conduct tests with their usage - says L. Baryluk . - In our opinion, the currently available on the market aquatic products do not give the same quality results as that offered by polyurethanes. Taking into account huge and rapid progress in this field , this situation will certainly change over time . None the less, being aware of the need for environmental protection the management of the company took steps to purchase the VOC emission reduction plant

With its products Drewpol has proved that it can bring out what is best ii the wood- a unique structure , natural beauty, durability and harmony

Download: Painting  - type: PDF

Dobrze Mieszkaj - июнь-июль 2012

Кухня в рустикальном стиле

Рустикальный стиль навязывает к деревенским традициям. Кухонные фасады часто делают с сильным эффектом «старения», делается это всевозможными доступными методами, часто они имеют сучки и трещины. Часто в таких случаях используется массив дерева, которое придает натуральность. Также присутствуют декорации, резьба либо балясины. Скорее всего используются деления на небольште ящики, na szufladki, zakamarki, при этом фасады открываются с помощью стилизированных ручек. Мебель делается подстаревшей с помощью большого количества трещин, недокраса, перешлифов и подтеков. Кухня в рустикальном стиле имеет тяжелый характер, для ее производства часто используем массив дерева, например дуба либо бука.

Тяжелая мебель будет превосходно подходить к плитке или каменной мозаике либо имитациям камня. Используются теплые тона – от бежевого до коричневого. К такой мебели стоит подобрать стилизированную кухонную технику, которая будет подчеркивать ее традиционный характер – вытяжка, газплита, так называемый «живой огонь», стильную духовку напоминающую традиционную печь или керамическую раковину с несильно вогнутым смесителем. Здесь также можно себе позволить на различные дополнительные декоративные элементы, которые придают теплоту климата.

Следует однако помнить, что кухня в рустикальном стиле имеет тяжелый характер ввиду большого количества резьбы, для этого лучше всего ее показывать в больших помещениях. Однако если не хотите отказаться от мебели в таком стиле, советуем применить фасады в светлых тонах, например белый, кремовый либо бежевый.

Кухня в провансальском стиле

Кухни в провансальском стиле должна быть просторными, светлыми, теплыми, милыми как бабушкин дом, декорирована большим количеством дополнительных элементов. Мебель может быть белая в сочетании с натуральным деревом и патиной по кромке мебели.

Здесь также выступают разного рода выборка, филенки и декоративные карнизы, а также рукоятки в виде патинированных ручек либо стилизированных с керамикой, дополнительные элементы в светлых зеленоватых, голубых, розовых тонах, в тоже время стены с оттенком нежной желтизны, белого либо охры и других пастельных оттенках. Эти цвета создают неповторимый климат и что очень важно, делают нашу кухню уютной. Особую роль играют цветы – они должны появиться в дополнении как ведущий мотив, в декоративных вазах, керамических горшках либо плетенных корзинах. Различные элементы из ткани, расшиты декоративными мотивами растений, такими как вышитые оливки либо лаванда. Пол в этом стиле обычно есть узорчатым: серо-голубовато-зеленая мозаика, рисунок похожий на шахматную доску либо большая плитка в светлом цвете, дополненная плиткой небольшых размеров в темном цвете. Сердцем кухни является большой стол, потому что здесь происходят семейные встречи либо разговоры с приятелями. Характеристичным для такой кухни является «остров» в центре, на котором приготавливают еду.

Pobierz : Dobrze mieszkaj czerwiec_lipiec 2012 typ: PDF
Pobierz : Dobrze mieszkaj czerwiec_lipiec 2012_a typ: PDF

Meblarstwo (мебель) - June 2012

Drewpol многие годы есть верный одному материалу, используемому в столярстве – тому благородному, т.е. дереву, который способен показать в видимый способ то, что в нем самое лучшее – неповторимый рисунок, натуральную красоту, долготу и гармонию. В течении многих лет в Предложении фирмы доминировали фасады в классическом дизайне, которые и дальше становят основу производства, но появились также фасады в современном дизайне. Данная лини я фасадов постоянно и успешно нами расширяется, а ее особенными представителями являются фасады с простыми формами, используемые в кухнях в модерновом минималистическом дизайне.

Для любителей минимализма

Достояным внимания является фасад в модели „Warszawa”, для изготовления которого служит специально приготовленный материал сосны. Сырье поддается процессу структуризации, в результате чего на поверхности появляются продольные углубления, а далее после сборки фасадов, они красятся в белоснежный цвет. К линии современных фасадов относится также модель „Londyn” в светлых тонах. Специально профилированная филенка вместе с верхней гранью образуют ручку, благодаря чем появился в полной мере функцилональный продукт. Простая конструция, долговечность дубового материала, встроенная ручка – это главные достоинства этой модели фасада. Очередным представителем современной коллекции является модель „Bruksela”. Эта модель лучше всего представлять в обширных кухнях, в которых предвидятся широкие ящик, потому как его плоская филенка с горизонтальным положением шпона и широкая рамка хорошо показаны. Для любителей классики Drewpol имеет тоже несколько интересных преложений. Одним из них является „Bellini” – фасад с конструкцией под «ус» с широкой ступенчатой рамкой, выполненный в темном цвете с выразительно подчеркнутым рисунком дерева. Данная модель фасада может быть также ипользована в комнатной мебели, поэтому часто есть выбираемая любителями проектов, когда кухонная мебель и комнатная имеют тот же стиль и фасады. Роскошь, богатство, элеганция – этими определениями можно описать кухни с фасадами „Puccini”. Эта модель фасада включает в себя ряд декоративных элементов, таких как орнамет в виде «косички» либо углубление на соединении граней рамки, а все это подчеркивает нанесенная патина гармонизириующая с цветом фасада. Обогащая мебель фасадами „Puccini” и декоратиными элементами типа колонны, капителей и пилястров можно сотворить прекрасное и неповторимое пространство.

Декоры в мебели так же важны, как и фасады

Неоспоримым плюсом предложения Drewpol есть богатство декоративных элементов, дополняющих предложение фасадов. Кроме пилястров, колонн, балюстрад либо карнизов в предложении находятся также вытяжки с деревянными бандажами. Бандажи своими формами навязывают до карнизов, имеют похожий профиль и декоративные орнаменты и что важно, красятся в тех же цветах, что и заказываемые клиентом фасады. Представляют они вместе с вытяжкой комплект, который входит в кухонную мебель и гармонизирует с ней.

Pobierz: meblarstwo 6-2012 - typ: PDF

Meble, Akcesoria i Materiały (Furniture, Accessories and Materials) – May 2011

Among the manufacturers of wooden fronts one of the leaders on the Polish market is Drewpol located in Osina near Goleniów . The products presented annually at the international furniture fair conquer with the foreign markets too. For over 20 years Drewpol has become a manufacturer who sets high standards of performance, taking care of the development of design and technology.

Last year, the company besides its traditional collection offered its customers a collection of modern fronts , presenting their achievements and mastery in the field of wood processing methods which were unusual and unprecedented in the Polish market of kitchen fronts . Looking through the offer , you should pay attention to the structure of fronts. You can find models of plate and rail construction and rails ( with a panel ) - rails of the spigot or mitre construction , combined with a flat panel , flat with vertical cutter or a profiled panel . The biggest advantage of the manufacturer is that he customer can order unique bent fronts . Due to the sensitivity of the material – wood- the process of producing such fronts is extremely difficult . Drewpol guarantees the repetition of shape, size and perfection of realization . You can also order curved fronts of any height , with any filling – panel or glass.

Among the interesting news, which supplemented this year's offer , are the fronts with glass in an aluminium frame with a selected graphic motif that make an interesting addition to the modern kitchen. This is a very practical solution , since the motif can be divided into any number of modules - the fronts of various widths.

Of course, traditional kitchen lovers will find the whole range of stained glass and decorative glass for straight and bent fronts. Knowing well that sometimes a small change makes a huge difference, Drewpol also included in the offer a range of finishing details . Among those elements you can find: blendes, corpus boards, trim, mouldings, skirtings, camouflage, under cabinet panels, corner pilaster, drawers, corpus frames, balustrades - including bent - all in colours identical to the ones in the order, without the fear that individual elements will differ in staining. You can also match the finishing of extracting the hood. An interesting decoration for the lovers of the classic kitchen may be, a available in the offer column you with a base and specially selected capitels and scroll.

In a recent Drewpol’s product catalogue, entitled "Inspiration 2011 - Kitchens with character", you will find more than 30 designs in interesting arrangements

The classic fronts are dedicated to the great composers of classical music. Among them, focusing the attention with its elegance and dynamism, the Haendel (type XAJF ) front - made in the stiles of solid alder wood with a veneered panel , available in five warm colours. The smooth finish complements the of the diagonal lines stile and profiled panels

A similar, contoured panels , this time in a dark stain , we can find in the Ravel (type FG) fronts collection. A panel with a plastic , expressive structure of cherry wood grain fits the simple frame. The edges covered with patina emphasize the great proportions.

The bright colours , very popular recently, will be found in the kitchen composed of the Stravinsky (type EP) fronts. A wide range of components, accessories and finishing is available to match these fronts , so it is possible to create a unique atmosphere to any kitchen . The leading enamel is presented in an impressive arrangements in the company's product catalogue.

One of the most traditional version of the front is a beautiful beech Dvorak ( type FM )kitchen . Its dark , warm colour emphasized with double studs placed in the stile , can create a cosy , rustic kitchen. The vertical milling marked in the panel refer to the traditional designs of furniture , in which the clear divisions between the planks were clearly visible . Discrete patina confirms the strong nature of the proposal.

In the collection of modern fronts , inspired by the European cities, the oak Budapest (type FZ ) front is worth paying attention to. It stain of saturated cherry- chestnut shade emphasizes the original vertical- horizontal grain system.

The horizontal oak grain is closed with the vertical line of the proportional frame. The lighter colour beautifully emphasizes the graining. The issue of handle is solved in an interesting way here. It is integrated with the upper part of the front.

An interesting novelty in colouring is, already mentioned, the use of paste or patina rubbed into the stain or glaze . Used for traditional fronts, the technique works well in a modern design eg. the Barcelona (type FT )front . It is available in three colours and two types of wood - with variable grain structure , additionally emphasized with a special paste . Choosing oak, the domination of horizontal and vertical lines was obtained , while deciding to use the ash in the main part of the front – the panel - resulted in an unusual pattern of meandering ash grain.

The original, urban design can be found in the Helsinki (type FTG ) front. This structured pine front, not the only one in Drewpol’s offer, in three colours , is one of the most interesting proposals of the manufacturer. It would seem that a well-known, almost boring pine, in this shape shows its decorative value once again. The beautiful, deeply carved wood texture is enhanced by patina.

These are only some examples from a wide range of fronts , from which you can build a unique, very individual kitchen. You can state for sure that they are fronts for years. The warranty of the quality is great, both modern and "green" technology, as well as certificates obtained by the company. It is worth noting that with all the technology on most of the stages of the production of the front - the people and their passion, experience and skill in working with wood, the internationally appreciated "hand- made" is the most important.

The manufacturer emphasizes the possibility of a very individual project realisation sand guarantees the repetition of each pattern and colour at any time in the a need to expand or rebuild an existing kitchen or interior. Drewpol’s kitchen is a kitchen with character. It's passion enchanted in wood.

Download: Furniture , accessories, and materials, May -2011 - type: PDF